Układ dolotowy Eventuri Carbon do BMW M5 G90 / G99
Układ dolotowy Eventuri do BMW G90/G99 M5 został zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności, zoptymalizowanym przepływie powietrza oraz minimalnym wpływie wysokiej temperatury z komory silnika.
To w pełni zamknięty system, który dzięki podwójnym wlotom powietrza redukuje spadki ciśnienia i dostarcza chłodne powietrze do turbosprężarek – z dwóch niezależnych źródeł.
Najważniejsze cechy zestawu:
-
2 x Obudowy Venturi z włókna węglowego z wbudowanymi kanałami
-
2 x Kanały dolotowe z włókna węglowego z podwójnym doprowadzeniem powietrza
-
2 x Filtry High-Flow drugiej generacji
-
2 x Aluminiowe kołnierze wlotowe
-
Frezowane CNC elementy montażowe i wsporniki ze stali nierdzewnej
-
Wysokiej jakości silikonowe złącza oraz opaski w specyfikacji OEM
Technologia obudowy Venturi
Sercem systemu są opatentowane obudowy filtrów Eventuri, które posiadają płynnie zwężającą się geometrię – wywołującą efekt Venturiego. To rozwiązanie przyspiesza przepływ powietrza, zachowując warunki przepływu laminarnego, co skutkuje niższym oporem oraz mniejszym obciążeniem zaworów upustowych turbosprężarek. Rezultat: lepsza reakcja na gaz i dynamiczniejsze przyspieszenie.
Zwiększona objętość i wydajność
W miejscu, gdzie rury dolotowe przechodzą przez rozpórki kielichów (strut braces), zwiększono przekrój wewnętrzny kanałów aż o 31% względem seryjnego układu:
-
Seryjny airbox: 6487 mm²
-
Eventuri Intake: 8497 mm²
Większy przekrój oznacza większą dostępność powietrza i mniejsze ograniczenia dla turbosprężarek.
Podwójne kanały doprowadzające powietrze
System wykorzystuje dwa źródła zimnego powietrza:
-
Fabryczne wloty z okolic zderzaka i reflektorów.
-
Dodatkowe wloty zlokalizowane przy krawędziach maski, gdzie panuje niskie ciśnienie i niższa temperatura.
Dzięki temu ciśnienie w układzie jest bardziej stabilne, a dźwięk pracy turbosprężarek lepiej słyszalny w kabinie, co potęguje wrażenia z jazdy.
Testy na hamowni (Dyno Testing)
Niezależne testy przeprowadzone przez MSL Performance wykazały stały wzrost mocy w całym zakresie obrotów w porównaniu z seryjnym airboxem – mimo wyższych temperatur w komorze testowej podczas pomiarów Eventuri. Turbosprężarki osiągają ciśnienie doładowania szybciej i przy mniejszym obciążeniu wastegate'ów.
Efekt na drodze: szybsza reakcja na gaz, lepsze przyspieszenie i dynamiczne oddawanie mocy aż do czerwonego pola obrotomierza.